Sara Lešnik hat uns ihren Bericht über ihren Studienaufenthalt 2020/2021 an der Codarts University Rotterdam zur Verfügung gestellt, den wir im Folgenden auf Deutsch und Slowenisch veröffentlichen.

ERASMUS+ BERICHT – Codarts, Rotterdam 2021/22

Während meines einjährigen Erasmus-Austauschs an der Codarts University Rotterdam ist so viel passiert, dass es unmöglich ist, alles zu beschreiben. Die Universität, die Stadt und die Menschen sind mir in einem Jahr sehr ans Herz gewachsen. Ich hatte bestimmte Vorstellungen davon, was ich mit dem Austausch erreichen wollte. Ich habe viel mehr bekommen, als ich erwartet habe.

Wir haben mit einer ”Kick off Woche” begonnen, die zugedacht war, Menschen durch die gemeinsame Erstellung eines ‘Cross over Projekt’ kennenzulernen. Studenten, gemischt aus allen Abteilungen von Codarts (Klassik, Ethno, Jazz, Pop, Musical Theater, Modern Tanz und Zirkusabteilung), haben in drei Tagen eine kurze Aufführung erstellt. Das ist eine großartige Möglichkeit, Leute kennenzulernen und eine gute Erfahrung, wie man eine Vielzahl von vielfältigen Fähigkeiten und Ideen von ganz unterschiedlichen Menschen kombinieren kann.

Wir haben das Studienjahr im September begonnen, wo ich die Gesangsabteilung kennengelernt habe, die hervorragend zusammenarbeitet und perfekt organisiert ist. Jeden Donnerstag von 14.00-18.00 Uhr findet ein ”Interpretation class” statt, der jede Woche von einem der Gesangsprofessoren von Codarts geleitet wird. Die Studierenden arbeiten mit den anderen Gesangslehrern (nicht ihrem Hauptgesangslehrer) auf die gleiche Weise wie in Meisterklassen. Mehrmals im Jahr war die externe Professorin Margreet Honig (Welteminenz der Gesangspädagogik) zu Gast bei diesen „Interpretationsklassen“, mit der alle Studierenden die Möglichkeit hatten, zusammenzuarbeiten (Meisterklassen). Bemerkenswert ist auch, dass sich alle drei Professoren regelmäßig bei Margreet Honig fortbilden. Diese pädagogischen Ausbildungen finden am Codarts statt. Margreet hospitiert beim Unterricht von Professoren am Codarts und mentoriert sie. Dies ist eine exzellente Basis für eine gute Zusammenarbeit und Teamatmosphäre in der Gesangsabteilung.

Ende Oktober fand die erste Projektwoche statt, bei der die Studierenden an verschiedenen Projekten gearbeitet haben. Ich selbst habe an dem Kooperationsprojekt der Abteilung “Musical Theater” mit der Abteilung “Klassischer Gesang” teilgenommen. Vermischte Studenten aus diese zwei Abteilungen haben Szenen aus verschiedenen Musicals und Opern aufgebaut. Ich habe viel von den Studenten der Musikabteilung gelernt. Ihr Zugang zur Interpretation und Schauspiel hat meinen Horizont absolut erweitert. Solche Projekte sind auch eine tolle Gelegenheit, Menschen außerhalb der eigenen Hauptabteilung kennenzulernen.

Jedes Studienjahr finden zwei solcher Projektwochen am Codarts statt (Oktober, März). Die Projektwoche im März heißt INCUBATOR, in der die Studierenden aus einer Vielzahl von Projekten oder Workshops wählen, aber auch ihre Ideen einbringen und ein eigenes Projekt durchführen können. Ich habe mich für den Physical Theatre Workshop mit Virag Deszgo entschieden. Am Ende der Projektwoche werden zahlreiche Aufführungen organisiert, bei denen die Studierenden die Arbeit ihrer Projektwoche präsentieren. Diese Projektwoche ist eine große organisatorische Herausforderung, weil die Aktivitäten an verschiedenen Orten in Rotterdam stattfinden.

Ich habe auch an der Bühnenproduktion der Gesangsabteilung teilgenommen, wo wir Mozarts Oper Mitridate, re di Ponto aufgeführt haben. Wir haben im Theater Rotterdam und beim Opera aan Zee Festival in Noordwijk aufgetreten. Bei diesem Projekt gab es einige organisatorische Schwierigkeiten, aber ich empfinde es als sehr gut, dass für alle Projekte eine „Feedback-Session“ organisiert wird, in der alle Beteiligten Verbesserungen für das nächste Jahr besprechen können.

Es folgte das Orchesterprojekt „Mozart in the mix“, bei dem die Gesangsstudenten Mozart Arien mit dem Codarts-Orchester unter der Leitung von Dirigierstuierenden gesungen haben. Wir traten im riesigen, wunderschönen ”Grote Zaal” im Konzerthaus De Doelen auf!

Wie bereits erwähnt, werden nach jedem Projekt ‘Feedback-Sessions’ organisiert, in denen die Studierenden Kritik und Vorschläge äußern können. Ich denke, dass das eine großartige Basis für eine gute Atmosphäre und kontinuierliche Verbesserung ist. Gesangstudierende im Bachelorstudium müssen bei Chorprojekten teilnehmen, die 3 bis 4 mal während des Studienjahres stattfinden. Für Bachelor Studenten ist es auch verpflichtend, mit Klavierstudierenden ein ‘Liedduo’ zu formieren.

Für Masterstudierende und Bachelorstudierende im vierten Jahr werden ‘Auditionsessions’ organisiert – simulierte Vorsingsituationen, die als Vorbereitung auf Auditionen nach dem Studium dienen. Die Schüler erhalten Feedback von der Kommission und auch von ihren Studienkollegen. Ich habe viel aus diesen Situationen gelernt, nicht nur durch das Feedback, das ich erhalten habe, sondern auch, wie man anderen Kollegen ein konstruktives Feedback gibt.

Am Ende jedes Studienjahres haben Gesangstudierende eine Prüfung im Hauptfach. Im 1., 2. und 3. Studienjahr finden interne Prüfungen statt. Alle anderen haben Prüfungen in Form eines öffentlichen Solokonzerts, was meiner Meinung nach eine gute Vorbereitung auf die Abschlussprüfung ist, sowie auf das eigene künstlerische Tätigkeit nach Abschluss des Studiums. Auch nach jeder Prüfung erhalten die Studierenden Feedback von allen drei Gesangsprofessoren/Innen.

Ich muss wirklich betonen, dass die Atmosphäre in der Gesangsabteilung zwischen Studierenden und zwischen Professoren äußerst unterstützend, angenehm und aufrichtig ist. Ich habe viele Freunde gefunden und mich rasch als Teil der Gruppe gefühlt.

Ich finde es auch sehr praktisch, dass es eine Online – Plattform gibt, wo die Studierenden Übungsräume buchen können.

Codarts bietet ein äußerst umfassendes Studierendenbetreuungsteam an, das sich um das Wohlfühlen der Studierenden und damit um ihre guten Ergebnisse kümmert. Daher stehen den Studenten Besuche bei Mentaltrainer, Logopäden, Ernährungsberater und Physiotherapeuten zur Verfügung. Alle MitarbeiterInnen sind von Codarts angestellt und Studenten können ganz einfach online über die Studienplattform ein Termin mit ihnen buchen.

Außerdem besteht die Möglichkeit, aus einer Vielzahl von Wahlfächern zu wählen, darunter: Alexandertechnik, Yoga, Pilates, Mindfulness, sowie verschiedene Musikrichtungen (Flamenco, Tango, Afro-Cuban percussion, Pop, Jazz…), Home Recording,…

Jeden Samstagmorgen wird den Studenten eine kostenlose Yogapraxis angeboten.

Am Codarts ist sehr viel los, da scheitert manchmal, die Organisation. Es hängt wirklich davon ab, in welcher Abteilung sie sich befinden. Die Gesangsabteilung war ausgezeichnet organisiert. Ich habe aber gehört, dass einige andere Abteilungen nicht so gut funktionieren. Wichtig ist auch, dass man selbst die Initiative übernimmt, um angebotene Möglichkeiten nutzen zu können. Selbst habe ich an zwei außerschulischen Projekten teilgenommen – bei dem Projekt „Opera Forward“ an der National Opera & Ballet Amsterdam und dem Projekt „Lost & Found“ (O. Festival) am Bahnhof Rotterdam Centraal.

Meine Lieblingsecken an der Universität waren der Balkon mit einem schönen Ausblick auf Rotterdam, die Kantine sowie mit Büchern, Noten und Computern reiche Bibliothek. Ich finde die Atmosphäre und die Verbindung der Menschen am Codarts außergewöhnlich. Es war wunderbar, Menschen aus aller Welt zu treffen und die ganze Vielfalt kennenzulernen. Obwohl mir in den Wintermonaten die Sonne fehlte und ich den Regen satt war, fühlte ich mich dort zu Hause. Die ganze Erfahrung ist für mich unschätzbar und ich bin sicher, dass ich wieder dorthin zurückkehren werde.

ERASMUS+ POROČILO – Codarts, Rotterdam 2021/22

V enem letu moje Erasmus izmenjave na univerzi Codarts v Rotterdamu se je zgodilo toliko stvari, da je nemogoče opisati vsega. Univerza, mesto in ljudje so mi v enem letu zelo prirasli k srcu. Imela sem določene predstave, kaj bi želela dobiti od izmenjave. Dobila sem veliko več, kot sem pričakovala.

Začeli smo s ‘kick off week’, ki je bil namenjen spoznavanju ljudi skozi skupno ustvarjanje ‘cross-over’ projekta. Študentje, pomešani iz vseh oddelkov Codartsa (klasični, etno, jazz, pop, muzikal, sodobni ples in cirkus oddelek), smo v treh dneh ustvarili kratek performans. Super način spoznavanja ljudi in dobra izkušnja kako združiti najrazličnejše sposobnosti in ideje zelo različnih ljudi.

Septembra smo začeli s študijskim letom, kjer sem spoznala pevski oddelek, kateri deluje izjemno povezano in dobro organizirano. Vsak četrtek od 14-18 poteka ‘interpretation class’, katerega vsak teden vodi eden izmed pevskih profesorjev iz Codartsa. Študentje delajo z drugimi pevskimi učitelji (ne s svojim glavnim učiteljem petja) na enak način kot na mojstrskih tečajih. Večkrat v letu je na teh ‘interpretation classes’ gostovala zunanja prof. Margreet Honig (svetovna eminenca pevske pedagogike), s katero smo vsi študentje imeli priložnost delati (mojstrski tečaji). Izjemno je tudi, da se vsi trije profesorji redno izobražujejo pri Margreet Honig. Ta pedagoška izobraževanja potekajo na Codartsu. Margreet hospitira pri poučevanju profesorjev na Codarstu in jih mentorira. To je izjemna baza za dobro sodelovanje in timsko vzdušje v pevskem oddelku.

Konec oktobra je potekal prvi projektni teden, kjer študentje delajo na različnih projektih. Sama sem sodelovala v projektu kooperacije muzikal oddelka s klasičnim pevskim oddelkom. Študentje smo se pomešali in ustvarili scene iz različnih muzikalov in oper. Od študentov iz muzikal oddelka sem se ogromno naučila. Njihov način pristopanja k interpretaciji mi je absolutno razširil obzorje, taki projekti pa so tudi super priložnost za navezovanje novih prijateljstev izven svojega primarnega oddelka.

Vsako študijsko leto na Codartsu potekata dva takšna projektna tedna (oktober, marec). Marčevski projektni teden se imenuje INCUBATOR, kjer lahko študentje izbirajo med ogromno različnimi projekti ali delavnicami, lahko pa ponudijo tudi svoje ideje in izpeljejo svoj projekt. Sama sem izbrala delavnico fizičnega teatra z Virag Deszgo. Na koncu projektnega tedna je organiziranih ogromno nastopov, kjer študenti predstavijo delo svojega projektnega tedna. Ta projektni teden je ogromen organizacijski izziv, saj dejavnosti potekajo po različnih lokacijah v Rotterdamu.

Sodelovala sem tudi v scenski produkciji vokalnega oddelka, kjer smo delali Mozartovo opero Mitridate, re di Ponto. Nastopali smo v Theater Rotterdam in na festivalu Opera aan Zee, Noordwijk.

Ta projekt je imel nekaj organizacijskih zapletov, zdi se mi pa super, da je po vseh projektih organiziran ‘feedback session’, kateri da možnost izboljšave za prihodnje leto. Sledil je orkestrski projekt ‘Mozart in the mix’, kjer smo študenti petja peli Mozartove arije s Codartsovim orkestrom, pod vodstvom študentov dirigiranja. Nastopili smo v ogromni, čudoviti dvorani ‘Grote Zaal’ v koncertni hiši De Doelen!

Kot omenjeno, so po vsakem projektu organizirani feedback sessioni, kjer študenti podajo kritiko in predloge. Mislim, da je to odlična baza za dobro vzdušje in nenehno izboljševanje. Za pevske študente dodiplomskega študija je obvezno sodelovati v zborovskih projektih, kateri potekajo 3x/4x v študijskem letu. Za solopevce je obvezno formirati tudi ‘Lied-duo’ s študenti klavirja.

Za višje letnike so organizirani ‘Audition session’ – simulirane situacije avdicij, katere služijo kot priprava za avdicije po študiju. Študentje dobijo feedback od komisije in prav tako od svojih sošolcev. Iz teh situacij sem se naučila ogromno, ne samo od prejetega feedbacka, pač pa tudi kako podati konstruktiven feedback drugim.

Študenti solopetja imajo na koncu vsakega študijskega leta izpit iz glavnega predmeta. V 1., 2. in 3. letniku dodiplomskega študija izpiti potekajo interno. Vsi ostali imajo izpite v obliki javnega samostojnega koncerta, kar se mi zdi dobra priprava na zaključne izpite, kakor tudi za lastno umetniško ustvarjanje po končanem študiju. Tudi po vsakem izpitu študentje prejmejo feedback od vseh treh pevskih profesorjev.

Res moram poudariti, da je atmosfera v pevskem oddelku med študenti in med profesorji izjemno podporna, prijetna in iskrena. Navezala sem veliko prijateljstev in se zelo hitro počutila del skupine.

Zelo priročno se mi zdi tudi, da je študentom omogočena platforma za rezervacijo učilnic za vadenje.

Codarts ima izjemno celostno podporno ekipo za študente, ki skrbi za dobro počutje študentov in posledično njihove dobre rezultate. Zato so študentom na voljo obiski pri: mentalnemu trenerju, govornemu terapevtu, nutricionistu in fizioterapevtu. Vsi ti ljudje so zaposleni na Codartsu in termin pri njih enostavno rezerviraš online, preko študijske platforme.

Možno pa je izbirati tudi med najrazličnejšimi izbirni predmeti med katerimi so tudi: alexander tehnika, yoga, pilates, mindfulness, pa tudi različni stili glasbe (flamenco, tango, afro cuban, pop, jaz..), home recording, …

Vsako soboto dopoldan je študentom na voljo brezplačna joga vadba.

Na Codarstu se dogaja ogromno, zato organizacija včasih, kot povsod, zataji. Zelo je odvisno v katerem oddelku se nahajaš, pevski oddelek je bil zelo kvalitetno organiziran, sem pa slišala, da nekateri drugi oddelki ne funkcionirajo tako dobro. Pomembno je tudi sam prevzeti iniciativo in znati izkoristiti ponujene možnosti. Sama sem sodelovala še pri dveh izven študijskih projektih – projekt ‘Opera Forward’ v Amsterdamski Operi in v projektu ‘Lost & Found’ (O. Festival) na železniški postaji Rotterdam Centraal.

Moj najljubši kotiček na univerzi je bil balkon s krasnim razgledom na Rotterdam in kantina, ter bogata knjižnica s knjigami, notnim materialom in računalniki. Atmosfera in povezanost ljudi na Codartsu se mi zdi izjemna. Čudovito je bilo spoznati ljudi iz celega sveta in spoznati vsestransko različnost. Kljub temu, da mi je v zimskih mesecih primanjkovalo sonca in sem bila že sita dežja, sem se tam počutila doma. Celotna izkušnja je zame neprecenljiva in prepričana sem, da se bom tja še vračala.